Taal en website

TAAL EN WEBSITE

Treffende websitetaal

Helaas schrijven nog te veel bedrijven en organisaties vooral over zichzelf in folders, brochures, reclamemateriaal en op hun website. De eerste indruk van uw bedrijf/organisatie is zeer belangrijk. Een herkansing krijgt u niet van de (potentiële) klant. In een klantgerichte tekst staat juist wat de klant aan u heeft! Welk voordeel biedt u die klant. Basisvragen voor een goede website zijn: Is uw website snel te vinden? Klikken bezoekers niet direct weg van de website? Is de inhoud van de website boeiend en actueel? Zijn de ‘bezoekers’ van uw website klanten geworden? En basisregels voor een goede website zijn: bondig, krachtig, interactief, actueel en geen kopie van een foldertekst! Om dat helder te krijgen, laten we zien hoe het onder meer NIET moet:

  • Informatie op de website die niet meer klopt, zoals producten die u niet meer levert.
  • Content die op meerdere plekken over de website staat verspreid.
  • Een FAQ (een pagina met veel gestelde vragen) op de website die geen zoekfunctie heeft.
  • Content op de website die is samengesteld vanuit de organisatie en niet vanuit de lezer.
  • Content die niet voor de bezoeker is, maar voor een medewerker.

Wat kan Amersbosch voor uw organisatie betekenen?

  • Schrijven van teksten voor brochure, folder, nieuwsbrief, advertentie enz.
  • Taalfouten in teksten corrigeren.
  • De stijl van teksten verfraaien.
  • Proeflezen van teksten.
  • Selecteren van precieze zoekwoorden die uw website vindbaar maken.
  • Schrijven van trefzekere SEO-teksten.
  • Controleren en verbeteren van uw website.
  • Websites zo ‘activeren’ dat bezoekers ook klant worden.