Taal en werving

TAAL EN WERVING

Wervende teksten samenstellen

Vertel uw klanten over de voordelen die uw dienst of product hen biedt. En niet met een goedkoop verkooppraatje, maar met argumenten die aanspreken.
Wees ook direct in uw teksten. Gebruik geen taalvorm met ‘worden’. Want wat komt nu directer en duidelijker over: “Onze producten worden eerst zeer grondig voor u getest zo dat ze 100% veilig zijn” OF “Voor uw veiligheid testen wij onze producten zeer grondig”.
Let ook op de doelgroep. Voor wie is de tekst geschreven? Voor individuele klanten? Voor personen? Voor bedrijven?
Tenslotte is naamsbekendheid belangrijk. In de tijd dat reclame op televisie nog niet zo lang bestond, had de Duitse fabrikant van consumentenelektronica Grundig met een gebrek aan naamsbekendheid te kampen. Om die bekendheid te vergroten, koos Grundig voor een tv- en radiocommercial waar de consument zelf actief moest meedenken. De acteurs in de commercial hadden het over een uitstekend radio- en tv-merk, maar fingeerden dat zij niet op de naam konden komen. Verder dan ‘gru’, ‘grun’ kwamen zij niet. Resultaat: twee jaar later bleek de naamsbekendheid van Grundig opmerkelijk gestegen.

Wat kan Amersbosch voor uw organisatie betekenen?

  • Schrijven van teksten voor brochure, folder, nieuwsbrief, advertentie enz.
  • Meedenken over reclame-uitingen voor audio-visuele media.
  • Reclameboodschappen verbeteren en wervend maken.
  • Analyseren van reclameboodschappen en naamsbekendheid