Reclametaal

AmersfoortBinnendieze
Wervende teksten voor uw organisatie samenstellen
Vertel uw klanten over de voordelen die uw dienst of product hen biedt. En niet met een goedkoop verkooppraatje, maar met argumenten die aanspreken.

Doelgroep
Let op de doelgroep die u voor ogen heeft. Een voorbeeld: Kruidvat richt zich in de eigen reclamecampagne blijkbaar op vrouwen van middelbare leeftijd. Uit kleinschalig onderzoek van Amersbosch blijkt dat mannen en jonge vrouwen zich niet kunnen vinden in de reclames van Kruidvat. En waarom niet? De slogan “steeds verrassend, altijd voordelig” spreekt niet (meer) tot hun verbeelding. En ook de stem van de dame die de producten aanprijst, wekt eerder ergernis op dan het verlangen om te kopen. Kortom: om een andere of bredere doelgroep te bereiken zal Kruidvat de ‘reclametaal’ drastisch moeten aanpassen.

Naamsbekendheid
In de tijd dat reclame op televisie nog niet zo lang bestond, had de Duitse fabrikant van consumentenelektronica Grundig met een gebrek aan naamsbekendheid te kampen. Om die bekendheid te vergroten, koos Grundig voor een tv- en radiocommercial waar de consument zelf actief moest meedenken. De acteurs in de commercial hadden het over een uitstekend radio- en tv-merk, maar fingeerden dat zij niet op de naam konden komen. Verder dan ‘gru’, ‘grun’ kwamen zij niet. Resultaat: twee jaar later bleek de naamsbekendheid van Grundig opmerkelijk gestegen.
 
Wat kan Amersbosch voor uw organisatie betekenen?
* Schrijven van teksten voor brochure, folder, nieuwsbrief, advertentie enz.
* Meedenken over reclame-uitingen voor audio-visuele media.
* Reclameboodschappen verbeteren en wervend maken.
* Analyseren van reclameboodschappen en naamsbekendheid.
 

terug naar overzicht

Nieuws

Steeds meer Nederlands in Brussel?

Lees meer...